Sunday, April 26, 2009

APA ITU ANION..?

Semua kehidupan di dunia berkait rapat dengan anion (atau negative ions) atau ion negatif. Dalam keadaan normal,molekul udara atau atom adalah natural atau semulajadi.
Kerana perubahan ion negatif secara semula jadi yang dihasilkan melalui sinar kosmik,sinar ultraviolet,radiasi mikro,kilat serta petir dan sebagainya,
Sebahagian daripada molekul udara akan kehilangan elektron yang mengelilingi nukleus dan elektron bebas akan terbentuk dengan molekul udara neutral lain menjadikannya bentuk negatif. Keadaan inilah yang disebut anion dalam udara.
Ia tidak berwarna,tidak berbau dan memiliki upaya serapan yang tinggi untuk menyerap partikal mikro organisma di udara. Anion dalam udara adalah mustahak sama seperti vitamin dalam makanan dan adakalanya dinamakan vitamin udara, elemen panjang umur dan sebagainya.
Anion berkait rapat dengan kesihatan manusia. Kesannya tidak harus diremehkan. Ia akan melahirkan kebolehupaya meresap pelbagai partikel diudara, bakteria, dan pelbagai virus untuk dineutralkan. Ia mampu memasuki sel-sel bakteria untuk membunuhnya.
Lebih banyak anion di udara bermakna kekurangan bakteria dan apabila elemen anion sampai ke satu tahap , jumlah bakteria akan berada pada tahap sifar.
Bilangan anion dalam satu sentimeter padu udara dianggarkan 40 hingga 50 di kawasan yang padat,100 hingga 200 di seperti padangbandar kecil, 700 hingga 1000 di kawasan padang dan lebih 5000 di lembah-lembah.
Bilangan anion di udara boleh memberi kesan kesihatan manusia. Jika udara mengandungi terlalu banyak ion positif dan rendah anion, bukan meletihkan tubuh badan, merasa mual, migrain, merasa tertekan dan kesukaran bernafas,namun keadaan ini boleh berubah jika udara sekitar 1200 anion untuk satu sentimeter padu yang diambil tubuh badan.
Jika anion dalam rumah mencapai tahap 1,500 sentimeter padu ia akan mempengaruhi mood mereka yang berada dalam rumah itu. Oleh itu ketahuilah bahan anion merupakan salah satu elemen yang dapat meningkatkan tahap kesihatan dan meningkatkan usia.
Pertubuhan Kesihatan Sedunia(WHO) memperakui kandungan anion dalam udara tidak harus berada di bawah 1000 padu sentimeter. Dalam sesuatu keadaan seperti di pergunungan penghuninya bebas daripada masalah diserang radang yang akhirnya dapat hisup lama. Keadaan ini berkait rapat dengan udara di situ yang mengandungi anion.
Banyak pihak termasuk pakar-pakar tertarik dengan kesan positif anion dalam bidang perubatan. Pita anion dalam LOVE MOON memancarkan 6,070 anion satu sentimeter padu yang akan dapat menahan daripda sebarang jangkitan kuman dan virus. Boleh dikatakan dalam banyak masalah berkaitan kewanitaan adalah disebabkan oleh bakteria.
Apabila pita anion dalam LOVE MOON mengembangkan anion,ia juga menghasilkan oksigen yang sekaligus dapat menukarkan suasana ,meningkatkan encymic biologi. Pada masa yang sama di bawah suhu yang normal pita anion dapat mengembangkan gelombang magnetik daripada 4 sehingga 14 mikron lebih daripada 90 peratus yang dapat meningkatkan molikul air dalam tubuh manusia. Teknologi ini ternyata terbukti dapat meningkatkan kesihatan wanita amnya.

No comments:

Post a Comment